סילוק פסולת חומרים מסוכנים

פינוי פסולת חומרים מסוכנים – למי פונים?

האם במפעל שלכם מתמודדים עם הצורך לפנות פסולת המכילה חומרים מסוכנים? האם אתם מחפשים את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום? רוצים להגיע לאלו שמומחים בלפנות אותה באופן בטיחותי ומיטבי? המשיכו לקרוא.

איזו פסולת מוגדרת כמסוכנת?

פסולת תעשייתית תוגדר כמסוכנת אם קיימים בה ריכוזים גבוהים של חומרים אשר עונים על התנאים הבאים:

  • חומרים הנחשבים מחמצנים
  • חומרים המוגדרים כדליקים או נפיצים
  • חומרים נדיפים ורעילים
  • חומרים מסרטנים
  • חומרים רעילים העלולים לחלחל לקרקע או למקורות מים

כל אלו הינם מאפיינים של פסולת הנחשבת למסוכנת ולכן מחויב כל מפעל אשר מייצר פסולת שכזו לפנותה בעזרת גורמי מקצוע אשר מתמחים בטיפול בחומרים כגון אלו ובפינויים.

האם קיים חוק בנוגע לטיפול בפסולת מסוכנת?

בהחלט כן. התקנות בישראל העוסקות בפסולת רעילה או מסוכנת ואופן הטיפול בה כוללות דרישה ממפעלים המייצרים פסולת מסוכנת כתוצר לוואי של תהליך הייצור שלהם, להיעזר בגורמים מקצועיים המתמחים בתחום לטפל בפסולת המסוכנת הזו. פינוי ראוי של פסולת מסוכנת הוא תנאי לעמידה בתקן איכות סביבה (14001).

מעבר לעובדה שקיים חוק בנושא, ההשלכות של אי עמידה בחוק יכולות להיות הרסניות – פסולת שאינה מפונה כראוי עלולה ליצור זיהום בקרקע או בסביבת המפעל. אם חלילה יקרה מקרה של פגיעה רוחבית משמעותית והגורמים המוסמכים יחלו בבדיקה – אתם תמצאו עצמכם במצב מאד לא נעים אם יתברר שאתם גרמתם לזיהום.

פינוי חומרים מסוכנים – מהן השיטות הטובות ביותר?

הדבר הראשון שכדאי לעשות כהכנה לביצוע של סילוק פסולת חומרים מסוכנים הוא לקבל הערכה מגורם מקצועי לגבי האפשרות למחזר חלקים מן הפסולת המסוכנת. כל חומר פסולת מסוכן הניתן למחזור – יועבר לטיפול שיסייע להביאו למצב של שימוש חוזר/ כלכלה מעגלית. כל יתר החומרים יצטרכו לעבור טיפול המתאים לסוג החומר.

במקרים מסוימים אין ברירה אלא לשרוף את הפסולת באופן מבוקר ובטוח, לפעמים אין מנוס אלא להטמין את הפסולת ואז חשוב מאד לבצע זאת כראוי – על מנת לוודא שמונעים אפשרות לדליפת החומר לקרקע, כיוון שאז מדובר בזיהום אפשרי של אדמה ושל מקורות מים הנמצאים בעומקה.

במקרים הטובים ביותר ניתן לבצע בחומר המסוכן טיפול ביולוגי, ההופך את הפסולת לחומר מועיל בו ניתן לעשות שימוש חוזר.

האם אני יכול לפנות את הפסולת המסוכנת בעצמי?

בשום פנים ואופן לא. תקנות פסולת מסוכנת מחייבות להיעזר בגורם מקצועי מומחה וזאת כדי להימנע ממצב של טעות באופן הטיפול בפסולת, אשר עלולה לגרום לפגיעה בריאותית ואף יותר מכך – בקרב מי שמפנים את החומר או לסביבה המיידית במקום הפינוי.

חשוב לציין שקיימים סוגים של פסולת מסוכנת הניתנים למחזור כך שניתן יהיה לעשות בהם שימוש חוזר. זהו תהליך ידידותי לסביבה אשר מטפל באופן מיטבי בפסולת שהופכת ממסוכנת למועילה.

לכן חשוב לבחור בגורם מטפל שיהיה מקצועי, ותיק ומיומן, כזה שיודע כיצד לעשות את העבודה באופן שיפיק עבורכם את התוצאה המיטבית.

למי כדאי לפנות בנושא פינוי פסולת רעילה?

כאשר ניגשים לטפל בפינוי של פסולת רעילה ומסוכנת, ישנה חשיבות רבה בבחירת מבצעי העבודה. הדבר הראשון שכדאי לוודא הינו רמת המקצוענות של הגורם שבחרתם. ככל שהעסק הנבחר יהיה ותיק יותר ובעל מוניטין טוב, כך תוכלו להיות בטוחים שבחרתם נכון.

אל תהססו לשאול שאלות, להבין כיצד מתכוונים לבצע את פינוי הפסולת המסוימת שנצברה אצלכם. תמיד כדאי להעדיף טיפול ירוק וידידותי לסביבה, אם הוא אפשרי – זה עושה טוב לכולם. גם לכם.

כאשר בוחרים – כדאי לבחור צוות אחראי, מיומן, בעל ידע רב תחומי, המתמצא בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות ואשר לוקח על עצמו מחויבות להצליח – עבורכם. תוכלו להתחיל לחפש, לשאול, לבדוק – או שפשוט תקצרו את התהליך ותפנו אלינו.

מי אנחנו

דקל גרינסויל בע״מ הינה חברה העוסקת בתחום שירותי איכות סביבה. אנו בין הוותיקים בארץ בתחום עיסוקנו והשנים לימדו אותנו הרבה עליו והפכו אותנו למומחים. עוד בתחילת הדרך שמנו לפנינו מטרה – לתת ללקוחות תעשייתיים את האפשרות לבחור בפתרונות מתקדמים, אמינים ובטוחים לטיפול במגוון צרכים, כולל פינוי פסולת מסוכנת, כמו גם לייעד סוגים שונים של פסולת מסוכנת לשימושים מועילים ובטוחים באמצעות ניצול אפשרויות מיחזור של חלק ממנה.

דברו איתנו עוד היום

אם אתם מעוניינים לפנות פסולת רעילה או מסוכנת מכל סוג, באופן יעיל ובטוח – צרו עמנו קשר כבר עכשיו, חייגו אלינו לטלפון 052-3666778 או כתבו אלינו לדוא״ל info@greensoil.co.il ואנו כבר נעזור לכם במציאת הפתרון המתאים ביותר כך שכולם יוצאים מנצחים: אנחנו, אתם והסביבה.

פינוי חומרים מסוכנים
Call Now Button