קרקע מזוהמת ב TPH

טיהור קרקע מזוהמת – טיפול מקצועי ב- TPH

בעלי עסק עם קרקע מזוהמת ב TPH? יש לנו פתרון בשבילכם!

חומר ה TPH הוא למעשה שילוב של שרשראות פחמימנים הכוללות בין היתר סולר לתחבורה, בנזין, שמנים הידראולים, שמני סיכה וסולר להסקה. החומרים הללו נמצאים באלפי אתרים בישראל כאשר רובם באיזורים של מוסכי רכב, מפעלי תעשייה ותחנות דלק. קרקע החשודה בזיהום חמור של TPH שמקורו בתוצרים תעשייתיים, מהווה מפגע בריאותי עבור הציבור ועבור הפועלים העובדים באיזורים של קרקע מזוהמת.

אנחנו בחברת דקל גרינסויל בע”מ מתמחים בביצוע בדיקות מקיפות לקרקעות החשודות ברמות גבוהות של TPH ויש לנו את הטכנולוגיה והידע לבדוק האם ה- TPH בקרקע שלכם מקורו בחומר אורגני או בדלקים תעשייתיים. בהתאם לתוצאות הבדיקה, אנו נדע להציע את הפתרון המתקדם והאמין לטיהור הקרקע.

טיהור אדמה מזוהמת

למה חשוב מאוד לבצע בדיקות לגילוי רמות TPH?

קרקעות המזוהמות על ידי חומרים שמקורם בדלקים תעשייתיים יכולות להוות בסיס לזיהום מי התהום שאותם הציבור וגם בעלי הקרקע שותים. אדמה מזוהמת מדלקים יכולה לפגוע בבריאות של מאות אלפי ישראלים אם אין טיפול מקצועי להתמודדות עם הזיהום באדמה. אנחנו בחברת דקל גרינסויל בע”מ מלווים מאות חברות, ארגונים ובעלי עסקים בבדיקות קרקע מזוהמת מדלקים ומבצעים את ניקוי וטיהור כנדרש, על מנת לנקות את הקרקע באמצעות שיטות מתקדמות וחדישות.

איך מטפלים בשטח קרקע המזוהם על ידי שמנים?

משרד הבריאות בישראל הוציא הנחיות מפורטות בנוגע לאחסון ולפינוי של שמנים משומשים. למעשה, אדמה הסופחת שמנים משומשים נחשבת למזוהמת ביותר ומהווה מפגע סביבתי חמור במיוחד בעיקר לטווח ארוך. היום אפשר לבצע ניקוי קרקע מזוהמת משמנים באמצעות שיטות טיפול חדשניות הכוללות בדיקות מקיפות לקרקע ושינוע החומרים הרעילים למקומות מורשים.

הטיפול בקרקע מזוהמת בשמנים דורש גישה מותאמת אישית שתלויה בסוג השמן, ריכוז הזיהום, מאפייני הקרקע ותנאי האתר. עם זאת, השלבים הכלליים בדרך כלל כוללים: אפיון, בחירת הטכנולוגיה לטיפול, יישום, ניטור ופיקוח. נרחיב ונסביר כעת על כל שלבי הטיפול.

אפיון: ביצוע סקר מקיף של האתר כדי לקבוע את היקף הזיהום, סוג השמן המעורב ותכונות הקרקע. בשלב זה מבצעים גם איסוף של דגימות קרקע מזוהמת בשמנים על מנת לבצע ניתוח במעבדה שיקבע את ריכוז המזהמים.

בחירת טכנולוגיות טיפול: קיימות מספר טכנולוגיות לטיפול בקרקע מזוהמת בשמנים, וכל אחת מהן בעלת יתרונות וחסרונות משלה. בחירת הטכנולוגיה המתאימה ביותר תלויה בגורמים שונים כגון סוג השמן, ריכוז הזיהום, מאפייני הקרקע ותנאי האתר. טכנולוגיות טיפול נפוצות כוללות: טיפול ביולוגי, הסרה פיזית של השמנים מהקרקע, טיפול תרמי הכולל את חימום הקרקע או הטמנה מסודרת.

יישום טכנולוגיות הטיפול: לאחר בחירת טכנולוגיות הטיפול, הן מיושמות באתר המזוהם. יישום הטכנולוגיות יכול להיות מורכב ודורש צוות מנוסה ומיומן.

ניטור ופיקוח: לאחר יישום טכנולוגיות הטיפול, חשוב מאוד לבצע ניטור ופיקוח מתמשכים של האתר כדי לוודא שהטיפול יעיל ושהזיהום אינו חוזר. ניטור ופיקוח עשויים לכלול איסוף דגימות קרקע וניתוחן מעבדה, כמו גם מעקב אחר גורמים כגון איכות מי התהום.

ניקוי קרקע מזוהמת

 

משך זמן טיהור קרקע מזוהמת ב-TPH

בדרך כלל, תהליך טיהור אדמה מזוהמת ב-TPH אורך מספר חודשים, אך ייתכן שייקח מספר שנים במקרים קשים במיוחד. טכנולוגיות טיהור חדשות מתפתחות כל הזמן, וייתכן שבעתיד תהליך הטיהור יהיה מהיר ויעיל יותר. חשוב לציין שטיהור קרקע מזוהמת ב-TPH הוא תהליך מורכב הדורש מומחיות רבה. ייתכן שיהיה צורך לבצע ניטור ופיקוח מתמשכים של תהליך הטיהור כדי לוודא שהוא יעיל ושהזיהום אינו חוזר.

משך זמן טיהור קרקע מזוהמת ב-TPH תלוי במספר גורמים, ביניהם: סוג הקרקע, ריכוז ה TPH וגודל השטח המזוהם,  יעילות הטכנולוגייה שבה נעשה שימוש לניקוי ותנאי האתר.

האם הקרקע ראויה לשימוש לאחר ניקוי TPH ?

התשובה לשאלה זו תלויה במספר גורמים, ביניהם: סוג הקרקע שמשפיע על היכולת של האדמה לקלוט ולפרק TPH, ריכוז ה-TPH שנותר בקרקע בסיום התהליך והתקנות הסביבתיות המקומיות שבחלקן מחמירות יותר וחלקן יותר מתירניות. בנוסף לגורמים אלו, חשוב לקחת בחשבון גם את ההשפעות הסביבתיות של ניקוי TPH. תהליך ניקוי TPH עשוי להוביל לשחרור מזהמים נוספים לסביבה. חשוב לבחור טכנולוגיות ניקוי ידידותיות לסביבה ולנקוט באמצעי זהירות כדי למזער את ההשפעות הסביבתיות. מומלץ להתייעץ עם מומחים מוסמכים בתחום טיפול בקרקע מזוהמת לפני קבלת החלטה לגבי שימוש בקרקע לאחר ניקוי TPH. מומחים אלו יכולים להעריך את יעילות הניקוי, לקבוע אם הקרקע ראויה לשימוש המיועד לה, ולוודא שהניקוי עומד בתקנות הסביבתיות.

מהי הדרך לטפל בבוצה עם ריכוזי TPH גבוהים?

אם בקרקע שלכם קיימות בוצות עקב מי קולחין או שפכים תעשייתיים ואתם רוצים להיפטר מהן, יש לנו פתרון בשבילכם. יתכן ובבוצות שלכם יש ריכוז גבוה של TPH, ואנחנו מבצעים בדיקות לבוצה עם TPH על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים. במקרה של בוצה עם TPH אנחנו מבצעים סינון משמעותי של האדמה לאחר שלב ניקוי הרעלים העיקריים בבוצה. החומר הנשאר בבוצה מוסב לחומרים מועלים שניתן להשתמש בהם לתעשיות אחרות.

טיפול בקרקע מזוהמת ב TPH עם דקל גרינסויל

אל תתנו ל TPH להרוס את הקרקע שלכם. צוות המומחים המנוסים של דקל גרינסויל יעזור לכם להחזיר את הקרקע לשימוש בטוח ופרודוקטיבי באמצעות טכנולוגיות טיהור מתקדמות וידידותיות לסביבה.

במידה ואתם מעוניינים בטיפול מקצועי בקרקע מזוהמת ב TPH, זה הזמן להתקשר אלינו למספר 052-3666778 ואנחנו נגיע לאתר שלכם לבצע בדיקות וטיפול במזהמים עם הציוד המתקדם ביותר. לפרטים נוספים לחצו כאן.

נושאים נוספים

שאיבת בוצה תעשייתית

מהי שאיבת בוצות תעשייתית? לצערנו ההתפתחות התעשייתית הרחבה והפורחת באה במחיר כבד של זיהום סביבתי. תהליכים תעשייתים יכולים להביא לכל מיני מפגעים לסביבה ואחת מהן

קרא עוד »

שיקום קרקעות מזוהמות

שיקום קרקע מזוהמת – כל מה שצריך לדעת ההתפתחות התעשייתית המתקדמת מביאה איתה יתרונות רבים, אך גם זיהום קרקעות רבות ברחבי העולם. פסולת תעשייתית, דליפות

קרא עוד »

שינוע בוצה תעשייתית

שינוע בוצה תעשייתית – איך נעשה זאת בתחום העבודה התעשייתית לרוב נראה כי נעשה שימוש בחומרים שונים המותירים אחריהם פסולת מזהמת, מלית ברירה. היות ואנו

קרא עוד »

הובלת פסולת מסוכנת

פסולת מסוכנת מוגדרת כחומר או תערובת של חומרים שהן תוצר לוואי של תהליכים תעשייתיים או פעילויות אחרות, ושהן בעלות תכונות העלולות לפגוע בבריאות הציבור ובסביבה.

קרא עוד »

טיפול ביולוגי בקרקע

טיפול ביולוגי בקרקע – מטרות ויתרונות קרקע יכולה להזדהם עקב ספיחה של חלקיקים מזהמים ומסוכנים, שיכולים להיות נדיפים, מומסים או מוצקים כמו שמנים, דלק, תרכובות

קרא עוד »

בוצה מתהליכי זיקוק

מהו תהליך הזיקוק? זיקוק הוא התהליך הפיזיקלי המשמש להפרדת תערובת נוזלים על סמך נקודות הרתיחה השונות של רכיביה. הוא לרוב כולל מספר שלבים של: חימום,

קרא עוד »

בוצת מט”ש מזוהמת

מנהלים מכון לטיהור שפכים? צריכים שירות לטיהור בוצות? הגעתם בדיוק למקום הנכון! בוצת מט”ש מזוהמת היא אחת הבוצות הנפוצות בישראל והיא יכולה להופיע במכוני טיהור

קרא עוד »

בוצה ביולוגית – MBR

צריכים טיפול בקרקע מזוהמת בבוצות? הגעתם בדיוק למקום הנכון! בוצת BR היא אחת הבוצות המזהמות ביותר ונדרשת לטיפול על ידי אנשי מקצוע מיומנים. אנחנו בחברת דקל גרינסויל

קרא עוד »

קרקע מזוהמת מחומרי נפץ

השימוש במערכות לחימה צבאיות מביאות לעיתים לזיהום קרקע חומרי נפץ ובמתכות. אנחנו בחברת דקל גרינסויל בע”מ מתמחים בטיפול בקרקעות מזוהמות של התעשיות הצבאיות בישראל ומספקים

קרא עוד »

בוצה שומנית

איך מטפלים בבוצה שומנית ובאיזו דרך ניתן לנצל אותה למיחזור? בוצה המכילה חומרים שומניים יכולה להוות מפגע סביבתי ותברואתי מסוכן ביותר וניתן לזהות את חומרת

קרא עוד »

קרקע מטופלת – מתקן תא סגור

מה היתרונות בשירות מקצועי לקרקע לטיפול בתא סגור? קרקע מזוהמת בחומרים מסוכנים יכולה להוות מפגע בריאותי עבורכם ועבור הסביבה שלכם ולכן יש חשיבות רבה בשיקום

קרא עוד »
Call Now Button