פינוי בוצה – GreenSoil

טיפול ביולוגי בפסולות מסוג בוצה

הצטברות בוצות מהווה אתגר סביבתי משמעותי שדורש התייחסות. בוצות אלו, שמקורן לרוב בתהליכים תעשייתיים, עשויות להכיל מזהמים שונים, ולכן טיפול ופינוי נכון הינו חיוני להגנה על הסביבה ועל בריאות הציבור. בוצה מוגדרת כפסולת מוצקה מסוכנת שיש לפנותה בהתאם לדרישות החוק. אם אתם נדרשים לפינוי בוצה, בחברת דקל גרינסויל מתמחים במתן פתרונות טיפול ופינוי של בוצות  באופן יעיל וייחודי, עם מובילים מורשים ובהתאם לדרישות הרגולטור. כל זאת בתהליך מקצועי ומהיר ועבור המחירים הכי זולים בשוק.

הבוצה כמפגע סביבתי חמור

בוצה מורכבת מחומר אורגני או אנאורגני מוצק ונוזלי שמקורו בתוצר לוואי של תהליכים תעשייתיים שונים, לרבות טיפול בשפכי תעשייה, תוצר לוואי של תעשיית המתכת או תעשיית התרופות. הבוצה נחשבת לאחת ממקורות הזיהום היותר חמורים לקרקעות ומקורות מים, וניתן למצוא בה חומרים אורגניים מזיקים כמו חיידקים, רעלנים, מתכות ותרכובות כימיות סינטטיות מזיקות.

כפועל יוצא מכך, כדי לעמוד בדרישות ותקנות איכות הסביבה וליצור סביבת עבודה בת קיימא, יש חשיבות רבה לטפל ולפנות בוצה באופן יעיל ובטוח בהתאם לדרישות החוק. יש לבצע תהליכים של פינוי בוצה כפי שחברתנו מבצעת בעזרת צוות מורשה ומיומן, ועם ציוד חדשני ומתקדם העושה שימוש בטכנולוגיות פורצות דרך.

טיפול ביולוגי בבוצות

 

סוגים שונים של בוצות

קיימים סוגים שונים של בוצות, כשלכל בוצה מאפיינים ורכיבים משלה המשפיעים גם על הליכי הטיפול והפינוי שלה.

  • בוצת מט”ש– סוג נפוץ של בוצה המאפיינת מכוני טיהור שפכים עירוניים, מכיל סוגים שונים של חומרים מזהמים. הטיפול בסוג זה של בוצות כולל בדיקות מקדימות לזיהוי רכיבי הבוצה וממשיך לתהליכים של טיהור, דילול, סינון, פינוי ומחזור, בין היתר לצורכי חקלאות ואנרגיה.
  • בוצת MBR/BR – בוצות המוגדרות ביולוגיות אשר נוצרות במתקני טיפול בשפכים בתעשייה , איחוד בין תהליך הבוצה המשופעלת לסינון ממברנלי , שמאפשר להפריד מוצקים באופן מיטבי ובעל יתרונות רבים נוספים כגון היכולת להתמודד עם נפחים גדולים בשטח מתקן קטן יחסית.
  • בוצת תהליכי זיקוק – בוצות שומניות – בוצה הנוצרת בתהליך זיקוק נפט ממתקני הזיקוק , הבוצה נשאבת מתחתית המכלים במתקני הזיקוק ומאופיינת בריכוז גבוה של פחמימנים – TPH.

שיטות פינוי של בוצות

נבחן את שיטות פינוי הבוצה הנפוצות, תוך התמקדות ביתרונותיהן וחסרונותיהן.

פינוי באמצעות משאית ביובית: שיטה נפוצה לפינוי בוצות מאתרי בנייה, מפעלים, תחנות טיהור שפכים ועוד. היתרון של שיטה זו טמון בפשטות ובזמינות, אך היא יקרה יחסית במיוחד כאשר מדובר בכמויות בוצה גדולות או מרחקי הובלה ארוכים.

פינוי באמצעות מכלית: שיטה המתאימה לפינוי כמויות גדולות של בוצה, בעיקר מאתרי תעשיה ותחנות טיהור שפכים. מכלית ייעודית בעלת נפח גדול מאפשרת הובלה יעילה של הבוצה ולכן היא חוסכת בעלויות השינוע, אך מאידך היא דורשת תשתית ייעודית של פירוק ופריקה של הבוצה.

פינוי באמצעות מערכת שאיבה: שיטה המתאימה עבור פינוי של בוצות ממקומות קשים לגישה או מאתרי עבודה צפופים. היתרון של השיטה היא בגמישות שלה מאחר והיא ניידת, והיכולת שלה להגיע למקומות בעייתיים. חסרונה הוא בעלות גבוהה יחסית לשיטה.

הבחירה בשיטת הפינוי המתאימה תלויה במספר גורמים כגון סוג הבוצה, כמות הבוצה, מרחקי ההובלה, תקציב הפרויקט ועוד. חשוב לוודא שפינוי הבוצה מתבצע בצורה חוקית ותוך שמירה על איכות הסביבה. מומלץ להתייעץ עם חברה מקצועית המתמחה בפינוי בוצות לקבלת ייעוץ והכוונה בבחירת שיטת הפינוי המתאימה.

טיפול ביולוגי בבוצות

שיטת הטיפול הביולוגי מתבססת על היכולת של מיקרו-אורגניזמים (בקטריות, פטריות וכו..) לפרק מזהמים אורגניים כגון: TPH- פחמימנים שמקורם בנפט,PAH -פחמימנים ארומטיים מורכבים ופשוטים יותר, ולנצל אותם כמקור תזונה ואנרגיה ובסופו של דבר להמיר אותם  ל: דו-תחמוצת הפחמן ולמים.

פירוק מזהמים אורגנים באמצעות טיפול ביולוגי מתאפשר בקרקעות, בוצות, שפכים וכו’.

התהליך מתבסס על אוכלוסיית המיקרו-אורגניזמים הקיימת בקרקעות, בבוצות ובשפכים ובביסוס האוכלוסייה באמצעות מתן מענה לצרכיהם הבסיסיים: חמצן (החדרת אוויר לקרקע), מים (לחות) ונוטריאנטים (דשנים,  (N,P,K.

יתרונות הטיפול הביולוגי בבוצות

היתרון הגדול הוא שניתן להתאים את שיטת הפינוי הביולוגי לצרכים ולמאפיינים הספציפיים של סוג הבוצה, כמות הבוצה ותנאי האתר. מלבד אלה לפינוי הביולוגי עוד יתרונות והשפעות חיוביות שונות: יתרונות סביבתיים, יתרונות תעשייתיים, כלכליים ובריאותיים. נפרט על העיקריים שבהם.

הפחתת פסולת: מאחר שתהליך הפירוק הביולוגי מפרק את החומר האורגני בבוצה, הוא מפחית משמעותית את הפח הפסולת הסופי.

שיפור איכות הקרקע: הפינוי הביולוגי מייצר חומר דמוי קומפוסט עשיר בחומרים מזינים, שיכולים לשמש לשיפור הקרקע ופריונה.

חיסכון בעלויות: הפינוי הביולוגי הינו זול יותר לעומת שיטות אחרות לטיפול בבוצה, במיוחד כאשר מדובר בכמויות פינוי גדולות.

הפחתת זיהום ושיפור איכות האוויר: הפירוק האורגני של המזהמים בבוצה מפחית את הסיכון לזיהום הקרקע. פליטת המזהמים לאוויר בתהליך הביולוגי נמוכה ולכן גם יעילה יותר לשמירה על איכות האוויר.

הפינוי הביולוגי מהווה שיטה יעילה, ידידותית לסביבה וכלכלית לטיפול בבוצות. יתרונותיו הרבים הופכים אותו לאפשרות אטרקטיבית עבור מגוון רחב של יישומים. על מנת להבטיח תהליך יעיל ובטוח, חשוב לבחור חברה מקצועית ומנוסה בביצוע פינוי ביולוגי.

טיפול ופינוי של בוצות

לשירותי טיפול ופינוי של בוצות

פינוי בוצות הוא תהליך מורכב הדורש תכנון קפדני, ביצוע אחראי וניטור שוטף. בחירה נכונה של שיטת פינוי בוצות תוך התחשבות בכל הגורמים הרלוונטיים תאפשר טיפול יעיל בבוצה תוך שמירה על הסביבה ועל בריאות הציבור. טיפול ביולוגי בבוצות הוא שיטה ידידותית לסביבה המתבססת על תהליכים טבעיים עם יתרונות רבים.   

לטיפול ופינוי של בוצות באופן יעיל ומהיר ובהתאם לנהלים רגולטורים, צרו קשר עם חברת דקל גרינסויל בטלפון: 052-3666778 או במייל: info@greensoil.co.il. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה ואנו נשמח לתת לכם ייעוץ מקצועי ולהציע מגוון של פתרונות. לפרטים נוספים לחצו כאן.

פינוי בוצה
Call Now Button