הובלת פסולת מסוכנת

פסולת מסוכנת מוגדרת כחומר או תערובת של חומרים שהן תוצר לוואי של תהליכים תעשייתיים או פעילויות אחרות, ושהן בעלות תכונות העלולות לפגוע בבריאות הציבור ובסביבה. בכל מקרה בו נוצרת פסולת מסוכנת יש לוודא שהיא מטופלת בצורה נכונה ובהתאם לחוק, תוך שמירה על בריאות הציבור ועל הסביבה. ישנם מגוון של פתרונות מתאימים לטיפול בפסולת מסוכנת וחשוב לבחור את הפתרון המתאים בהתאם לסוג וכמות הפסולת, תכונותיה והסדרי החוק המקובלים באזור.

הובלה של פסולת מסוכנת – לעשות את זה נכון

עבודה בענפי התעשייה, כגון במפעלי מתכת, מתקני זיקוק והפארמה עלולה להוביל לצערנו לייצור של פסולת מסוכנת ורעילה. בעבר, רבים לא היו מודעים לנזק שפסולת זו עלולה לגרום, והיא הושלכה באופן רנדומלי למטמנות ללא טיפול קדם.

גם היום, למרות המצב החירום הבינלאומי מבחינת התחממות גלובלית וזיהום סביבתי, רבים עדיין לא מייחסים מספיק חשיבות לכל הקשור אל פינוי פסולת מסוכנת למקום בטוח.

אז כיצד נעשה זאת, ומה בכלל נחשב לפסולת מסוכנת?

פסולת מסוכנת לא מוגדרת בהכרח בהתאם לסוג המוצר הנזרק, אלא בהתאם לריכוז של חומר מסוים שהוא מכיל, אשר הופך אותו למסוכן ורעיל.

חומרים נחשבים למסוכנים כאשר נמצא בהם ריכוז גבוה של חומרים דליקים, מחמצנים, נפיצים, מסרטנים, ולצערנו הרשימה עוד ארוכה.

פסולת המכילה חומרים כאלו יכולה להוות סכנה, לא רק לאדם השוהה בקרבת מקום, אלא גם לאדמה עצמה. לכן ישנו צורך גדול בביצוע תהליכים נאותים של פינוי פסולת רעילה אל מפעל מיוחד המטפל בפסולת.

האם חייבים לבצע הובלה של פסולת תעשייתית?

על פי חוק, מפעל המייצר פסולת רעילה הנחשבת פסולת מסוכנת מחויב לטפל בה באופן מורשה עד חצי שנה מהרגע שהופקה. לכן, ישנם מפעלים ייעודיים רבים המבצעים הובלה של פסולת מסוכנת אל מפעל מיוחד משלהם. שם לא רק אוגרים את הפסולת אלא גם ממירים אותה לחומר שמיש ובלתי מזיק, להמשך שימוש אחר.

פינוי אדמות מזוהמות

הובלת פסולת מסוכנת – דגשים חשובים

הובלה של פסולת מסוכנת מחייבת טיפול מיוחד והובלה באופן אחראי ובטוח, ועל פי הוראות החוק. בעת הובלת הפסולת יש להקפיד על: אטימות וחוזק האריזה, על מנת למנוע דליפות של חומרים מסוכנים החוצה. יש להקפיד על שימוש באריזה שעשויה מחומרים שהנם עמידים בפני החומרים המסוכנים שנארזים בה. האריזה חייבת להיות מסומנת בצורה ברורה ובהתאם לתקנים.

דרישות האריזה והסימון עשויות להשתנות בהתאם לסוג החומר המסוכן, כמויות החומר וצורת ההובלה. מומלץ להתייעץ עם גורמים מקצועיים מוסמכים לפני אריזה וסימון של פסולת מסוכנת המיועדת להובלה.

מי יכול לעשות הובלה של פסולת רעילה?

חברת דקל גרינסויל היא בדיוק החברה לה אתם זקוקים, שתסייע לכם בכל הקשור לתפעול ירוק יותר של העסק. חברתנו יכולה לבצע הובלה של פסולת מסוכנת מסוגים שונים, לרבות פינוי קרקעות מזוהמות, לצד פעולות נוספות כמו שאיבת בוצות, ואף סיוע בהתאמת דרכי עבודה לטיפול מונע של מפגעים אקולוגיים.

פינוי אדמות מזוהמות

במקרים בהם אי אפשר, או אין זה כדאי לשקם אדמות, יש צורך לבצע תהליך של פינוי אדמות מזוהמות אל אתרים מורשים, כגון מטמנות או אתרים לטיפול ושיקום הקרקע. את  פעולות הפינוי והשיקום יש לבצע בהתאם לתקנים של המשרד להגנת הסביבה ובפיקוחו, אך ורק על ידי גופים המאושרים לבצען כמו לחברתנו.

פינוי פסולת רעילה

מתחילים עם ביצוע סקר קרקע

אחד האמצעים העיקריים לבדיקה של אדמה מזוהמת, ולהבנה אם ניתן לשקמה במקום או שיש לפנותה, הינו סקר קרקע המבוצע על ידי חברתנו. סקרים אלו חיוניים בכדי להבין את מאפייניה של הקרקע הנידונה, האם היא מזוהמת, ואם יש לשקמה וכיצד. לשם כך אנו עושים שימוש באמצעים מתקדמים ומאפיינים את הקרקע ברמה גבוהה של דיוק, תוך זיהוי סוג המזהמים ממנה היא סובלת וכמותם.

הסקר עצמו מבוצע באמצעות קידוחים בקרקע בשיטות שונות, בהתאם לדרישות המשרד להגנת הסביבה. במהלך הקידוחים אנו מוציאים דוגמיות אדמה למעבדה, לבחינת סוג המזהמים, רמת הריכוז שלהם, מידת ההתפשטות של הזיהום, אם הוא הגיע למי תהום, ועוד.

למעשה, סקר קרקע מורכב ממספר שלבים. הוא מתחיל בסקר היסטורי של הקרקע הכולל איסוף מידע אודות הפעילות שבוצעה עליה וניתוח נתונים אלו. כמו כן, סקר קרקע יכלול בדיקה של פני הקרקע וכאמור קידוח בתוך הקרקע. בסיום התהליך, כל המידע שהתקבל ינותח ויוגש כדוח מקיף.

הובלת קרקע נדיפה וטיפול בה בתא סגור

גורמים רבים במשק, כמו מוסכים ותחנות דלק, סובלים מקרקע נדיפה שיש בה ריכוזים גבוהים של גזים רעילים ומסוכנים. מלבד סכנה לבני אדם ולסביבה, אי טיפול בבעיה יגרור גם קנסות כבדים.

לשם כך חברתנו מציעה אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, המיועדים עבור טיפול בקרקע נדיפה וטיהורה. הטיפול כולל פינוי והובלה של הקרקע המזוהמת במתקן מיוחד עם תא סגור. מדובר במתקן חדשני המאפשר לטפל בכל סוג של גז שיש בקרקע נדיפה. הטיפול עצמו מבוצע בחלל סגור שמונע פליטה לא רצויה של הגזים הרעילים לאוויר.

העלות של הטיפול הזה בקרקעות נקבעת בהתאם לגודל השטח המזוהם ומידת חומרתו. העלויות מגלמות את כל הליכי הטיפול בקרקע, החל מביצוע של בדיקות בשטח, דרך שינוע האדמה ועד הטיפול בה.

לסיכום

במידה ואתם מעוניינים, ובצדק, להפוך את העסק שלכם ליותר ירוק, חברת דקל גרינסויל היא התשובה. התייעצו עימנו כדי לדעת כיצד תוכלו לטפל באופן יעיל בפסולת המסוכנת שאתם מייצרים, וגם לייצר פחות ממנה. חברתנו לא רק תפנה את הפסולת, אלא תהפוך אותה לחומר שמיש, שיכול לתרום לחברה ולמשק בדרכים אחרות.

לטיפול והובלה של פסולת מסוכנת

לטיפול והובלה של פסולת מסוכנת, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת דקל גרינסויל בע”מ בטלפון 052-3666778.או בכתובת המייל שלנו: info@greensoil.co.il. לפרטים נוספים לחצו כאן.

נושאים נוספים

שאיבת בוצה תעשייתית

מהי שאיבת בוצות תעשייתית? לצערנו ההתפתחות התעשייתית הרחבה והפורחת באה במחיר כבד של זיהום סביבתי. תהליכים תעשייתים יכולים להביא לכל מיני מפגעים לסביבה ואחת מהן

קרא עוד »

שיקום קרקעות מזוהמות

שיקום קרקע מזוהמת – כל מה שצריך לדעת ההתפתחות התעשייתית המתקדמת מביאה איתה יתרונות רבים, אך גם זיהום קרקעות רבות ברחבי העולם. פסולת תעשייתית, דליפות

קרא עוד »

שינוע בוצה תעשייתית

שינוע בוצה תעשייתית – איך נעשה זאת בתחום העבודה התעשייתית לרוב נראה כי נעשה שימוש בחומרים שונים המותירים אחריהם פסולת מזהמת, מלית ברירה. היות ואנו

קרא עוד »

הובלת פסולת מסוכנת

פסולת מסוכנת מוגדרת כחומר או תערובת של חומרים שהן תוצר לוואי של תהליכים תעשייתיים או פעילויות אחרות, ושהן בעלות תכונות העלולות לפגוע בבריאות הציבור ובסביבה.

קרא עוד »

טיפול ביולוגי בקרקע

טיפול ביולוגי בקרקע – מטרות ויתרונות קרקע יכולה להזדהם עקב ספיחה של חלקיקים מזהמים ומסוכנים, שיכולים להיות נדיפים, מומסים או מוצקים כמו שמנים, דלק, תרכובות

קרא עוד »

בוצה מתהליכי זיקוק

מהו תהליך הזיקוק? זיקוק הוא התהליך הפיזיקלי המשמש להפרדת תערובת נוזלים על סמך נקודות הרתיחה השונות של רכיביה. הוא לרוב כולל מספר שלבים של: חימום,

קרא עוד »

בוצת מט”ש מזוהמת

מנהלים מכון לטיהור שפכים? צריכים שירות לטיהור בוצות? הגעתם בדיוק למקום הנכון! בוצת מט”ש מזוהמת היא אחת הבוצות הנפוצות בישראל והיא יכולה להופיע במכוני טיהור

קרא עוד »

בוצה ביולוגית – MBR

צריכים טיפול בקרקע מזוהמת בבוצות? הגעתם בדיוק למקום הנכון! בוצת BR היא אחת הבוצות המזהמות ביותר ונדרשת לטיפול על ידי אנשי מקצוע מיומנים. אנחנו בחברת דקל גרינסויל

קרא עוד »

קרקע מזוהמת מחומרי נפץ

השימוש במערכות לחימה צבאיות מביאות לעיתים לזיהום קרקע חומרי נפץ ובמתכות. אנחנו בחברת דקל גרינסויל בע”מ מתמחים בטיפול בקרקעות מזוהמות של התעשיות הצבאיות בישראל ומספקים

קרא עוד »

בוצה שומנית

איך מטפלים בבוצה שומנית ובאיזו דרך ניתן לנצל אותה למיחזור? בוצה המכילה חומרים שומניים יכולה להוות מפגע סביבתי ותברואתי מסוכן ביותר וניתן לזהות את חומרת

קרא עוד »

קרקע מטופלת – מתקן תא סגור

מה היתרונות בשירות מקצועי לקרקע לטיפול בתא סגור? קרקע מזוהמת בחומרים מסוכנים יכולה להוות מפגע בריאותי עבורכם ועבור הסביבה שלכם ולכן יש חשיבות רבה בשיקום

קרא עוד »
Call Now Button